Mahlfishing Predator Cup 2023 sügis kokkuvõte

Mahlfishing Predator Cup 2023 sügis

Pikalt oodatud Predator Cup 2023 sügis oli lõpuks käes. Võistlus milles parima selgitab välja 5 püütud ahvena ja 5 haugi kogupikkus. Ees ootas 3 päeva tihedat kalapüüki - mis võiks olla veel parem?! Nagu ikka, siis meeldib meile püüda merel ning nii võtsime reede hommikul suuna vana hea Saaremaa poole.

Esimese ning vägagi tuulise (kuni ca 15m/s) päeva plaan nägi ette saada täis ahvenakaart ning kui aega üle jääb, siis proovida õnne ka haugidega. Kell 13:45 olime püügiplatsil kenasti ankrus, sättisime valmis püügivarustuse ning jäime ootama täistundi.

Kella kukkudes saatsime teele esimesed visked ning seda vägagi resultatiivselt. Koheselt jõudsid paati esimesed ahvenad ning mõõtmine/pildistamine võis alata. Tulemused saadetud kordasime protsessi ning ahvena võtus ei pidanud terve päeva jooksul pettuma. Loodetud 40+cm ahvenat meil saada ei õnnestunud kuid esimese võistluspäeva lõppedes oli meil neli 30+cm ahvenat kaardil (suurim 35 cm) ning võis üsna rahul olla. Jäi lootus, et suudame haugipüügi käigus ka mõne suure ahvena välja meelitada.

Teine päev ja sihiks siis sedakorda haug. Vihma sadas ning üleüldine sombune ilm andis lootust, et kalaga võiks pigem hästi olla. Suund sai võetud teise püügikohta ning üllatuseks ei tulnud ka seal ahvenast puudust. Väiksema slider tüüpi landiga püüdes oli ahven üsna sage külaline ning sai ka sinna kategooriasse mõned sentimeetrid juurde. Haug sedavastu oli üsna tagasihoidlikus mõõdus ning hoolimata nende rohkusest ei olnud nende seas midagi mõõtmisväärset. Sestap liikusime edasi ning leidsime suuremad haugid madalast, ca 30-40cm veest. Kusjuures põhja kattis ühtlane punane vetikavaip ning 90% juhtudel ei ootaks sellisest kohast kala olemasolu. Kuid seal nad olid, tunnike-kaks ning haugikaart oli täis, ilusamad isendid 80 ja 89cm. Jätkasime päeva aegajalt sentimeetreid juurde lisades ning lõpetasime tulemusega 69-70-71-80-89. Õhtu muutus hiliseks ööks õlletaignas ahvena, kaptenite joogi ning püügipäeva muljetuste saatel!

Kolmas ja viimane püügipäev. Üsnagi hiline hommikusöök, asjad kokku ja minek. Sarnaselt eelmistele päevadele valisime ka selleks päevaks uue püügipaiga. Üsna pea sai selgeks, et haugid on jällegi justkui ühe pulgaga löödud olles ühtlaselt 48-50cm vahemikus. Selge, tuleb edasi otsida. Madalamast roostikuäärsest veest siis õnnestus ka päeva ainukene parandus kätte saada, seda 73cm haugi näol. +4cm üldtulemusele nagu niuhti! Positiivne oli see, et ka selles püügikohas liikus ilusas mõõdus ahvenat vägagi rohkelt. Pöörlev lant ning praktiliselt igal viskel oli ilusas 300-400g mõõdus ahven sellel kallal.

Aja puudusel lõpetasime võistluse tunnikene enne ametlikku lõppu kell 15 ning suundusime praamile. Meie lõpptulemuseks jäi 545cm (ahvenad 31/31/32/33/35 ning haugid 70/71/73/80/89) ning 22. koht 86 paadi konkurentsis. Pole midagi öelda, tase on kõva ning iga järgneva võistlusega peab aina rohkem pingutama, et teenida kohta ülemises otsas. Igatahes meie oleme rahul, oli väga meeleolukas nädalavahetus ning jääme kevadist etappi ootama! Edu kalavetel!